22 Haziran 2016 Çarşamba

Taskebabı Pilavı




Anneannemden Yadigar olup insan damaginda güzel bir his bırakan enfes Bir  lezzet.  bugün iftara misafire yaptım 10 üzerinden 10 diyor ve kesecegim yeter diyeceğim ama yağı akıyor ağzıma bir kaşık daha alim deyip devam ediyorum diyerek beğendiğini arzetti sağolsun arkadaş.

İlk taskebabımı anneme hiç sormadan üniversite öğrenciliği esasında yemek sırası bende iken yapmıştım yıl heralde 2003-2004 .. tabi su börekleri mantılar ... felan yemek nöbetimde yaptığım yemeklerdi hiçte anneme sormazdım.


Annemde bana diyor ki hiç bana sormuyorsun anlamıyorum derdi. halbuki farkında değil yemekleri yaparken kızım şunu getir bunu tut şunu devirecegim üstünden tut şunu yağla derken çırak yetiştirdiğini.

Hangi yemeği güzel yapıyorsam annemin gölgesinde yetistiğim içindir. Allah razı olsun canım anam. Adile teyzenin kızı Rabiye sultan.

Taskebabı maceramda böyledir. her kebab piştikten sonra etin suyunu boşaltacağı zaman kızım tasın üstünden tut devrilmesin derdi. Bizde sabırsızlıkla suyun boşalıp o mis gibi kokan kebabın dumanı burnumuza gelirken hemen boşalsada dibinin tutan yerlerinden yesek derdik içimizden...
Annemin orjinal tarifini de yolluyorum size



Malzeme 1 kilo et
4-5 Arpacık  soğan yani küçük soğan
1 orta boy patates
Bir yemek kaşığı Salça
Et yağsız ise biraz tereyağı zeytinyağı varsa iç yağı
1 tatlı kaşığı yeni bahar
Yarım çay kaşığı tarçın
Tuz karabiber
Hepsi harmanlanir
Tasa dizilir

En üstüne etin yağlı kısımları dizilir
Tastan büyük tencerenin dibine ters çevrilir
Üstüne kapak ve tas arasına kaynama esnasında içine su almaması için çay tabağı kase gibi tabaklarl sıkıştırması için bir kaç  düzenek oluşturulur. Hem tas iyi kapanmış Hemde kapak iyi örtülmüş olması gerekiyor suyunu içine almaması ve kokusunu dışarı salmaması için. .
Kapağı kapatmadan önce 2 su bardağı kadar su koyulur burda eti karıştırılan kaba sıcak su koyup dibindeki Salça ve yağı alınır bu su tasın kenarına dökülür. Kapak kapatılır ve üstüne ağırlık konulur ben caydanligi su ile doldurup koyuyorum.

Ve 2 saat böyle pişer. Arada suyu bittikce eklenir burda altı harlı olmaması gerekiyor fakat çok kısık ta olmaması gerekiyor etin suyunun fokurdaması gerekiyor ona göre altı kısılır.

2 saat sonra tası kaldirmadan
İlk suyu başka kapaklı bir kaba dökülür ve hemen ağzı kapatılır kokusu çıkmasın.
Kebapta alınıp kapalı kaba konur.  dibinin tutan kısımları alınır ve suyu ilede pilav pişirilir. Suyu yeterli gelmezse normal su eklenebilir.


Torun Büyük Adile






















4 yorum:

  1. Bu bir arşivdir, yemek kültürü açısından değerli bir hazinedir. Hakiki tas kebabidi. Adile ellerine kollarına sağlık ablam bol resimli, anlatım dili çok açıklayıcı bi tarif olmuş teşekkür ederiz.

    Rabia sultan sevgili halam çocukluğumda hep seni mutfakta hatırlıyorum, kalabalık misafirlerin ve haz alarak pisirdigin yemeklerin.

    Biz kızlar böyle becerikli iki halamiz olduğu için şanslı gruptaniz. Ne demişler kız hala ya ...

    YanıtlaSil
  2. Mmm nefis gorunuyor

    YanıtlaSil
  3. Deneme..... Arkadaş yorum yapmış ama gitmemiş...

    YanıtlaSil
  4. Hatice abla yaa anonim olarak yorum gönderirken ben robot değilim kısmıda ne şaşırdım. ..

    YanıtlaSil