27 Haziran 2016 Pazartesi

Ispanaklı Patates Lezzeti

        

Malzemeler
4-5 patates
Ispanak
2 büyük soğan
Zeytinyağı
Tereyağı
Tuz
Karabiber

Hazırlanışı
Patatesler soyulur yarım kesilir ve haşlanır çok aşırı haşlanmamasına dikkat edilir aksi takdirde patatesler suyunu salabilir. Bir yandan 2 yemek kaşığı tereyağı bir çay kaşığı tuz ile iyice kızartılır sonra Soğanlar atılır (tuz yağın çatlayıp sıçramasını direk engeller ), burada yağın kızması beklenmesi gerekiyor. Kızarmayan tereyağı soğanı ne yazık ki çok geç pişiriyor.
Hatta lezzetini tam almıyor. öyle bir durumda zeytinyağı eklerseniz Soğanlar kızarır ve lezzetine ulaşır. Bazen acelem varsa direk ikisini koyup ta kızartıyorum. Sonra Ispanak atılır ve kızartılır. Ben yurt dışında taze ıspanağı genelde yaz Kış dondurucu da tuttuğum için taze ıspanak pişirmesi daha farklı oluyor. Onuda kızgın ateşte yapmak gerekiyor ki ıspanak suyunu salmasın. ıspanak eridikten sonra tuz karabiber atılır. Soğan ve ıspanak güzelce lezzetini alana kadar kızartılır ilk yüksek ateş sonra altını kısarak güzelce pişirilir. Haşlanan patatesler sıcakken ezilir aksi takdirde topak kalır içerisinde. 2 yemek kaşığı dolusu tereyağı tuz koyulur ve iyice yedirilir. Biraz soğuduktan sonra (çalışması kolay olması açısından) bir avuç patates ezmesi avuca alınır, poğaça gibi avuçta açılır. İçine ıspanak harcı koyulur ve üstüne katlanır. Ağzı kapatılmaz ıspanakların gözükmesi ayrı bir güzel görüntü oluşturuyor. Üstüne ister kaşar koyup fırına verin ister kırmızı biber kızartıp dökün ister sarımsaklı yoğurt yapın hepside ayrı ayrı güzel lezzet oluşturuyor. Önemli: sunum mutlaka sıcağa yakın olması gerekiyor. Bunu da ben hazırladıktan sonra porselen servis tabağına diziyorum fırında misafir gelene kadar 50 veya 100 derecede (aciliyete göre) tabağı ile fırında bekletiyorum. Ayrıca stresten son anda yapması zor olacak olursa iç harcı ve Patatesi sabahtan pişirip kenara koyuyorum servise 1 saat kala Patatesi bir taşım kaynatıyorum hemen kapatılması gerekiyor. ıspanağı da duruma göre çok az ısıtıp hazırlamaya geçiyorum. Afiyet olsun.






1 yorum: