3 Temmuz 2016 Pazar

Çıtır Tavuk


Malzemeler;

1 büyük tavuk göğsü
3 yumurta
1 büyük paket galeta unu
3-4 yemek kaşığı un
tuz
karabiber
kekik
kırmızı biber
kimyon yada köri



Yapılışı;
Bütün tavuk göğsünü öncelikle ikiye bölüyoruz sonra her iki parçanın da en kalın yerinden başlayarak geriye doğru kesiyoruz ve kitap gibi açıyoruz. Böylece 4 parça etimiz olacak, bundan sonra istediğimiz boyutta kesebiliriz, ister şerit halinde ister kare kare yada lokmalık.


Gelelim lezzetlendirme kısmına; bunun için tüm baharatları parçaladığımız yıkadığımız tavuğa ekliyoruz ve 1 saat kadar buzdolabında bekletiyoruz.

Şimdi sıra dışında ki o çıtır katmanı hazırlamak da ; yumurtaları derin bir kasede çırpıyoruz, bir tabağa un diğerine de galeta unu koyuyoruz. Galeta ununa tuz ekleyebilirsiniz.

Baharatlar ile lezzetlendirdiğimiz tavuklarımızı önce una sonra yumurtaya en son galeta ununa bulayıp elimizle bastırıyoruz ki galeta unu iyice yapışsın. Sonra kızgın yağda her iki tarafı nar gibi oluncaya kadar kızartıyoruz.

Dilerseniz ketçap mayonez ile dilerseniz kendinizin hazırlayacağı acı sos ile servis edebilirsiniz.

Afiyet bal şeker olsun.

Torun Hatice


2 yorum:

  1. Ellerine sağlık hatice ablacım...

    Büyük Adile

    YanıtlaSil
  2. Viyana da bunun adı Schnitzel. .. bende ekleyeyim diyordum. Gerek kalmadı süper görünüyor. Ben birde extra ilk una sonra yumurtaya sonra galeta ununa buluyorum oda güzel oluyor tek her buladığıma tavuğu bir Silkeliyorum topak un olmaması için, galeta ununun içine azcık gömüp yumrukluyorum....

    YanıtlaSil