6 Kasım 2016 Pazar

Pratik Poğaça


Hayırlı vakitler. Şöyle çayın yanında kıyır kıyır bir poğaça olsa hemde uğraştırmasa, kapaklı saklama kabında uzun süre dayansa, derin dondurucuya koymaya da gelse daha bir tarifden ne beklenir ki 😎

Benim kurtarıcı tariflerim arasında yer alıyor bu poğaça. Mutlaka denemenizi tavsiye ediyorum. 

Malzemeler ; 

175 gr tereyağ ( oda ısısında yumuşamış )
1 fincan sıvı yağ 
2 yumurta ( birinin sarısı üstüne )
1 su bardağı yoğurt 
2 paket kabartma tozu 
2 yemek kaşığı sirke
2 tatlı kaşığı şeker 
1 tatlı kaşığı tuz 
Aldığı kadar un ( 3-4 su bardağı kadar )

Yapılışı 

Un hariç tüm malzeme pürüzsüz olana dek karıştırılır, kontrollü bir şekilde un ilave edilip kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yoğuruyoruz ve dinlenmeye bırakıyoruz. Bu arada iç malzemesini hazırlıyoruz. Bunun için arzu ettiğiniz harcı kullanabilirsiniz. 

Ben bu poğaçaya en çok peynirli harcı yakıştırıyorum.

Beyaz peynir ,  kaşar peyniri rendesi, maydanoz ve yeşil soğan buna ilaveten ben piyazlık doğradigim irice bir kuru soğanı az yağda kavuruyorum ve peynirli harca ilave ediyorum baharat size kalmış. Hepsini karıştırıp hazır ediyoruz. 

Dinlenen hamura iç malzemsini koyup istediğimiz şekli veriyoruz. Ben böyle oval yaptım ama yuvarlakta olsa bi mahzuru yok. Sogudukca kıyır kıyır  bir  poğaça oluyor. 

Afiyet bal şifa olsun 

Torun Hatice    





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder