14 Eylül 2017 Perşembe

Tahinli Muzlu, Fıstık Ezmeli Kek



Merhabalar ;

   O kadar uzun zaman olmuş ki yazmayali nasil başlayacağımı bilemedim :) Bugun uzun bir aradan sonra kek yaptım, o kadar heyecanlandim ki gidip gelip fırının başında buldum kendimi. Önce sadece tahinli bir kek olacakti malzemeleri ayarlarken olgun bir muz geçti elime, sonra keki kalıba döktüm uzerine ne ekeyim diye düşünürken fıstık ezmesi çarptı gözüme derken işte  bu guzellik cıktı ortaya. Biz sevdik ins yaparsaniz sizlerde seversiniz. ;)


Tahinli Muzlu Fıstık Ezmeli Kek

Malzemeler;

3 yumurta
1.5 su bardağı tozşeker
1 çimdik tuz
1 çay bardağı tahin
1 olgun muz
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı sıvıyağ
1 paket kabartma tozu
8-10 yemek kaşığı tepeleme un
Üzeri için fıstık ezmesi ( arzu ettiginiz kadar)

Yapılışı;

Yumurta şeker ve tuz rengi açılıncaya kadar çırpılır. Tahin  ve dogranmis muz ilave edilip çırpmaya devam edilir. Süt sıvıyağ da eklenir biraz daha çırpılır. Un ve kabartma tozu elenerek karışıma ilave edilir ve topak kalmayacak şekilde karıştırılır. Tereyag ile yaglanmis unlanmış kek kalıbına dökülür. En son uzerine arzu ettiginiz kadar fıstık ezmesi kaşık yardımıyla konulur. Önce 180 derecede önceden ısıtılmış fırında pişmeye bırakılır. Kek çatlamaya başladığında 150 dereceye düşürülür. Hafif nemli kalacak kıvama gelinceye kadar pişirilir. Soğuyunca kalıptan çıkarılıp servis yapılır. Afiyet bal şeker olsun .

Torun Hatice

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder